Oldalak

2011. augusztus 27., szombat

Ájtatos manó

Ma láttam egy ájtatos manót, pontosabban egy imádkozó sáskát. Sose tudtam, hogy a másik neve az ájtatos manó, de nagyon tetszik :) Hihetetlen szép egy rovar. Rengeteg képet készítettem róla, de sajnos a fényképezőgépem nem a legszuperebb ezért nem mind sikerült. Miután a ház falán és az ablakon készítettem róla képeket megkértem a férjem / mivel én nem mertem hozzá érni/ , hogy tegye el az ablakból, mert frászt fogok kapni, ha valami módon bekerül a lakásba.... Így feltette a cseresznyefára.






Egy kicsit erről a rovarról:
Az imádkozó sáska vagy ájtatos manó (Mantis religiosa) az ízeltlábúak (Arthropoda)törzsébe, a rovarok (Insecta) osztályába és a fogólábúak(Mantodea) rendjébe tartozó faj (magyar nevével ellentétben tehát valójában nem sáska). A Mantis szó jóst jelent, s a Theokritosz által leírt „mantis ha kalamaia” kifejezést is erre vonatkozik, ami tulajdonképpen a nádszálakban ülő jóst, látnokot jelent. Az arab kultúrában azt tartják róla, hogy kezeivel Mekka felé mutat.
Magyarországon védelem alatt áll.
Itt találtam róla!

3 megjegyzés:

  1. Nem is tudtam,hogy a másik neve ájtatos manó!:D

    VálaszTörlés
  2. Nem csodálom,hogy eltávolíttattad. Bármennyire is szép (nekem nem...) tisztára kiráz tőle a hideg. Utálom az összes bogarat...

    VálaszTörlés